Digital markedsføring er stort og det finnes mange metodikker å markedsføre en bedrift på. Målet vårt er alltid å markedsføre bedriften din på en kostnadseffektiv og riktig måte.
For å gjøre dette bruker vi markedsførings metodikker som hjelper bedrifter med å sette kunden i fokus, noe som har vist seg å bygge tillit, forbedre kontakten med kunder, og drive salg og vekst.
Metodikkene vi bruker: 7 Brand Script + They Ask You Answer
Metodikk 1: 7 Brand Script (SB7)
SB7 eller “7 Brand Script” er et populært verktøy for markedsføring som lar virksomheter klargjøre budskapet sitt ved å bruke historiefortelling. Hvis det blir brukt på riktig måte, kan dette kraftige verktøyet hjelpe virksomheten din med å fremstå mer verdifull.
I sin bok, «Building a Storybrand», legger bestselgende forfatter Donald Miller opp «Storybrand Framework». Dette rammeverket er en måte å strukturere markedsføringen din ved å forenkle budskapet med en historiedrevet tilnærming som setter kunden din i sentrum.
“Når vi posisjonerer kunden vår som helten og oss selv som deres veileder, vil vi bli anerkjent som en ettertraktet karakter for å hjelpe dem på reisen… det lar oss tilby produktet eller tjenesten de trenger for å lykkes” (fra Don Miller)
Vi bruker denne metoden for å hjelpe deg med å få resultatene du ønsker. Dette er ett eksempel på hvordan vi bruker denne metoden:
- Du har et mål og vil ha noe spesifikt innen digital markedsføring for bedriften din.
- Men har et problem. (noe som hindrer deg fra å oppnå målet ditt)
- Du møter oss, og vi blir din veileder.
- Vi gir deg en konkret plan og veileder deg i riktig retning.
- Og utfordrer deg til å ta en handling
- Det resulterer i at du enten lykkes med målene dine
- Eller vi hjelper deg med å unngå å feile.
Metodikk 2: They Ask You Answer (TAYA)
Snille Tips bruker metoden TAYA eller «They Ask You Answer» for å lage innhold som svarer på spørsmålene kundene dine har. Dette gjør vi gjennom tekst- og videoproduksjon.
Ved å adressere det publikummet ditt lurer på og søker etter, sørger du for at de føler seg inkludert og trygge. Noe som fører til at de stoler på deg. Hvis folk ikke stoler på deg, vil de ikke kjøpe fra deg.
Med TAYA metoden hjelper vi deg med å imøtekomme målgruppens bekymringer og fremstår mer transparent og empatisk. Dette bygger tillit mellom bedriften din og kundene dine.
De 3 viktigste punktene med denne metodikken er:
- Hvis publikummet lurer på det, må du svare på det.
- Vær alltid objektiv og ærlig i teksten din
- Send nyttig informasjon til potensielle kunder før de gjør et kjøp
Oppsummering
They Ask You Answer og 7 Brand Script er metodikker som er bevist og testet rundt i verden. Metoden har vist seg å bygge tillit, forbedre kontakten med kunder, og drive salg og vekst.
Vi har implementert disse metodene i det norske markedet og kundene våre har vært dødsfornøyde med resultatet.
Hvis du ikke ser resultater på markedsføringen din og er på utkikk etter hjelp, bestill en gratis konsultasjon slik at du kan bli mer selvsikker på at du markedsfører bedriften din på en riktig måte.