Statistikk for TikTok 2022 (Inkludert Norge)

Statistikk for TikTok 2022 (Inkludert Norge)

TikTok er appen alle prater om. Med sin kraftige vekst på det globale markedet, har den rystet opp andre sosiale medier. Men er TikTok kommet for å bli? Bør bedrifter i det hele tatt satse på TikTok?

Her har vi samlet statistikk med tall som gjelder både Norge og globalt. Vi håper dette kan hjelpe deg med strategien din fremover.

TikTok statistikk for Norge (2022) – Følg oss her

TikTok Statistikk for Norge ifølge Ipsos 2022 Q1:

  1. Daglig bruk av TikTok er 15%.

  1. 23% av befolkningen har en TikTok profil (963 000).

  1. Menn (24%) og kvinner (22%) er nesten like aktive når man ser på daglig bruk.

  1. Flere bruker TikTok enn Whatsapp og Pinterest kombinert.

  1. Over 50% som bruker TikTok, er mellom 18-29år.

Statistikk for TikTok globalt

  1. TikTok ble lastet ned mer enn 3 milliarder ganger i Juli 2021. TikTok er den syvende mest nedlastet appen.

  1. Fra Januar 2022 har TikTok 1 milliard månedlige aktive brukere over hele verden.

  1. 69% av TikTok-brukere er mellom 16 og 24 år.

  1. TikTok får 8 nye brukere hvert sekund, med et gjennomsnitt på 650 000 nye brukere daglig.

  1. Det er flere kvinner (57%) som bruker TikTok på verdensbasis.

  1. Charli D’Amelio har flest følgere, med 142 millioner følgere.

  1. TikTok brukere er også aktive på andre sosiale medieplattformer. Det er mest sannsynlig at du finner TikTok-brukere på Facebook (84,6% overlapping), Instagram (83,9% overlapping) og Youtube (80,5% overlapping).

  1. TikTok er nå mer populær enn Instagram blant Gen Z-brukere (født mellom 1997 og 2012) i USA.

  1. På verdensbasis er TikToks brukerbase 57% kvinner.

  1. Kun 4.3% av brukere velger TikTok som sin favoritt sosiale medieplattform. Dette er mindre enn de som favoriserte Instagram (14,8%) eller Facebook (14,5%).

  1. Android-brukere bruker i gjennomsnitt 19,6 timer per måned på TikTok. Like mye tid blir brukt på Facebook.

  1. TikTok er den mest engasjerende appen for sosiale medier, med en gjennomsnittlig brukerøkt/session på 10,85 minutter.

  1. De fleste bruker TikTok for å finne morsomt/underholdende innhold, baser på en undersøkelse utført i 2022 GlobalWebindex.

  1. 88% av brukerne rapporterer at musikk er avgjørende for TikTok opplevelsen.

  1. 93% av de beste videoene bruker lyd.

  1. 75% av TikTok-brukerne sier de oppdager nye sanger på appen.

  1. Lengre videoer er mest populære blant brukere i Vietnam, Thailand og Japan, mens brukere i USA, Storbritannia og Brasil viser mest engasjement.

  1. TikTok appen er nummer én for å drive forbruksutgifter, og overgår Tinder for topplasseringen.

  1. Samarbeid med TikTok creators øker visningsfrekvensen med 193%.

  1. 67% av brukerne sier at TikTok inspirer dem til å handle – selv når de ikke hadde planlagt å gjøre det.

  1. 29% har prøvd å kjøpe noe fra appen, men oppdaget at det allerede var utsolgt.

  1. De beste videoene er mellom 21 og 34 sekunder.

  1. Å legge til teks på videoene øker antallet visninger med 55,7%.

  1. 73% rapporterer at de føler en dypere tilknytning til selskaper de samhandler med på plattformen.

Kilder:

https://blog.hootsuite.com/

https://wallaroomedia.com/

https://influencermarketinghub.com/

https://www.ipsos.com/

Vil du snakke med oss?

Avtal gratis videomøte