5 Grunner Til Hvorfor Google Ads Er Nødvendig For Små Bedrifter

Vil du nå ut til nye potensielle kunder som aldri har hørt om bedriften din før på en kostnadseffektiv måte?
Da bør du annonsere produktene eller tjenestene dine på Google Ads.

Hva er Google Ads?

Google Ads er en kostnadseffektiv måte å komme i gang med annonsering og få relevant trafikk til nettsiden din når noen søker etter det du tilbyr på Google.

Her er 5 fordeler med å bruke Google Annonsering for små bedrifter:

  1. Google Ads skaper vekst i bedriften din
  2. Du får raskere resultater enn hva du kan få med SEO
  3. Besøkende som har vært på nettsiden din kan få egen annonse
  4. Du bygger kjennskap til merkevaren din
  5. Du kan betale kun for de som besøker nettsiden din

1. Google Ads skaper vekst i bedriften din

Google Ads gjør at du blir synlig for potensielle kunder som søker etter det du tilbyr i Google søk. Dette betyr at du får relevant trafikk til nettsiden din.

Du kan nå ut til nye potensielle kunder som aldri har hørt om bedriften din før. Dette gjøres ved å eksponere bedriften din i ulike kanaler og plattformer med ulike annonseformater. Her er noen eksempler:

2. Du får raskere resultater enn hva du kan få med SEO

Søkemotoroptimalisering (SEO) er en langsiktig strategi. Det kan ta flere måneder til år før sidene dine kan rangere høyt i Google.

Når du kommer i gang med Google Ads, kan du betale for å dukke opp over alle de organiske treffene når noen søker på noe i bransjen din. Dette gjør det mye lettere å bli oppdaget og få raske resultater.

3. Besøkende som allerede har vært på nettsiden kan få egen annonse

Har du fått mange besøkende til nettsiden din som ikke har kjøpt fra deg?
De fleste er ikke kjøpsklare første gang de besøker nettsiden, men Google Ads har en funksjon som gjør at du kan vise en ny annonse til disse menneskene som ikke konverterte. Dette kalles retargeting.

Når disse menneskene trykker på den tilpasset annonsen din, er det mye høyere sjanse for at disse konverterer. Du burde derfor sette et høyere budsjett på disse type annonsene.

4. Du bygger opp merkevaren din med Google Ads

Det er mange som benytter annonsering i Google for å generere leads og konvertering, men Google Ads kan også hjelpe betydelig mye med merkevarebygging.

Er du en relativt nyoppstartet bedrift, eller leverer du produkter eller tjenester ingen har hørt om? Du er kanskje en stor bedrift med en stor kundebase, men vil tiltrekke en ny målgruppe?

Google Ads hjelper deg med å bli synlig for den riktige målgruppen du ønsker å nå ut til. Dette fører til at du bygger merkevaren din.

Dette er ikke den beste metoden for å få raske resultater, men er veldig viktig langsiktig hvis du vil at bedriften skal vokse.

5. Du betaler kun for faktiske, målbare resultater

En stor fordel med Google Ads, er at plattformen er fleksibel. Det er du som bestemmer hvor mye du vil bruke som budsjett basert på din markedsføring og mål.

Oppsummering

Setter du opp Google Ads riktig får du mest mulig verdi fra hver eneste krone. Du presenterer merkevaren din foran et helt nytt publikum som har behov for det du tilbyr, og du når ut til flere enn du kunne før.

Dette skaffer deg relevant trafikk til nettsiden, og hjelper deg med å selge mer på en rask og effektiv måte.

Vil du snakke med oss?

Avtal gratis videomøte