Denne artikkelen vil hjelpe deg med å ta det riktige valget når du skal velge mellom et digitalt markedsføringsbyrå eller en frilanser.
En av de viktigste brikkene for å bygge en vellykket bedrift er å sørge for at du forstår hvor viktig markedsføring er og at du har en viss forståelse for det. Hvem du velger for å bygge markedsføringsstrategien din har ekstremt mye å si.
Du kan velge å bruke et digitalt markedsføringsbyrå, eller du kan jobbe med en frilans markedsfører.
Hva er en frilans markedsfører?
En frilanser er en uavhengig markedsføringskonsulent som leverer tjenestene sine på egen hånd. Det er hovedsakelig en person som er ansvarlige for å få kunder og levere prosjekter.
Hva er et digitalt markedsføringsbyrå?
Et digitalt markedsføringsbyrå er en gruppe markedsførere som vanligvis består av heltidsansatte. Prosjektene kan omfatte markedsføring på sosiale medier, e-postmarkedsføring, innholdsproduksjon, grafisk design, nettsideutvikling, rådgiving og mye mer.
Fordeler og ulemper med frilansere vs digitalt markedsføringsbyrå
FERDIGHETER
Frilanser
Fordeler: De fleste frilansere starter ikke karrieren på egenhånd, men har vanligvis jobbet i noen selskaper før de bestemte seg for å bli frilanser. Når du velger din frilanser, kan du finne noen som utmerker seg i å gi deg akkurat dine behov, enten det er nettsidebygging, SEO eller sosiale medier. Du kan også velge noen med riktige erfaringsnivå i din spesifikke nisje.
Ulemper: Det vil være vanskelig å finne en frilanser med et bredt spekter av ferdigheter, noe som betyr at du kanskje må gå på jakt etter mer enn én frilanser. Å forklare visjonen din igjen og jobbe med flere enn én frilanser kan være tidskrevende. Frilansere tilbyr ikke alltid en løsning til problemet du har med tanke på at de har spesifikke ferdigheter.
Digitalt markedsføringsbyrå
Fordeler: Med et digitalt markedsføringsbyrå får du en gruppe erfarne digitale markedsførere som sannsynligvis vil ha et større utvalgt ferdigheter. Du trenger ikke å gjenta visjonen din, og alle vil være på samme side når det kommer til hva som fungerer best for bedriften din. De bruker tid på å forstå dine utfordringer og lager en plan basert på det.
Ulemper: Du får ikke velge hvem du jobber med. Byrået tildeler en markedsfører til bedriften din, og den vil vanligvis bli plukket basert på størrelsen til bedriften og ekspertisen til markedsføreren.
TJENESTER
Frilanser
Fordeler: Frilansere jobber på egenhånd og deres omdømme er avgjørende for deres bedrift. De vil sannsynligvis levere gode tjenester og sikre at dine behov blir dekket.
Ulemper: Siden frilansere noen ganger jobber eksternt, så kan de noen ganger forsvinne hvis du bruker noen fra utlandet.
Digitalt markedsføringsbyrå
Fordeler: Et digitalt markedsføringsbyrå vil ha en struktur på plass når det gjelder kommunikasjon og tjenester. De vil også ha rutinemøter for å sjekke fremdriften i bedriften. Tjenestene de tilbyr vil være gjennomtenkt og laget for å levere deg resultater.
Ulemper: De vil naturligvis bry seg om sitt rykte, men individuelle markedsførere i det byrået vil ikke bli holdt ansvarlig på samme måte.
FLEKSIBILITET
Frilanser
Fordeler: Frilansere er ofte fleksible og forholder seg ikke til tradisjonell arbeidstid. Dette kan være nyttig når du blir møtt med en mulig krise i helgen.
Ulemper: De kan belaste deg ekstra for å jobbe kveld eller helg.
Digitalt markedsføringsbyrå
Fordeler: Du vet hvor du er tidsmessig med et digitalt markedsføringsbyrå, og du kan basere bedriften din rundt det. De kan ha mer fleksible betalingsordninger for et mindre prosjekt eller en engangsoppgave.
Ulemper: Når det gjelder et byrå, vil markedsføreren din kun være tilgjengelig i åpningstiden. Markedsføreren din kan også bli sittende fast i møter, eller har lunsj med potensielle kunder.
PRIS
Frilanser
Fordeler: En frilanser vil ikke kreve en full-lønn og kan tilbyr en timepris per prosjekt.
Ulemper: Betalingsplanen kan være litt strammere enn når du jobber med et byrå.
Digitalt markedsføringsbyrå
Fordeler: Byråer levere høy kvalitet og kan tilby deg en komfortabel betalingsplan.
Ulemper: De jobber vanligvis fra leide områder som betyr at prisene kan være høyre enn frilansere.
Hvorfor Snille Tips
Fra vår erfaring forstår ikke alle bedriftseiere akkurat hva bedriften deres faktisk trenger. Dette kan være problematisk hvis du velger en frilanser som levere en tjeneste bedriften din ikke har behov for.
Hvis du f.eks kjører en Google annonse og den ikke gir deg resultater, er det mange faktorer som kan være grunnen til dette.
Er ikke nettsiden din laget for konvertering? Da trenger du en nettsideutvikler.
Er teksten på nettsiden vanskelig å forstå? Da trenger du noen som er flink med tekst.
Treffer du feil målgruppe med Google annonsen? Da trenger en markedsfører med erfaring i Google Ads.
Det er her Snille Tips kommer inn i bildet. Snille Tips kan hjelpe deg med å finne kjernen til problemet du har og kartlegger en plan som passer stadiet bedriften din er på nå.
Vi bruker markedsføringsmetoder som er bevist og testet rundt verden. Metodene har vist seg å bygge tillit, forbedre kontakten med kunder, og drive salg og vekst. Vi hjelper bedrifter med å fortelle en historie og sette kunden i fokus.
Hos Snille Tips vet vi at markedsføring er en stor investering, og at du ikke vil kaste bort pengene dine. Da trenger du noen du kan stole på.
Bestill gratis konsultasjon i dag for å få problemene dine løst og få mer tid til å fokusere på det du gjør best.